Nieuw | Taal maakt zelfredzaam, factsheet voor gemeenten en wijkteams

Wijkteams en gemeenten spelen een belangrijke rol in het ondersteunen van kwetsbare burgers om hun zelfredzaamheid te vergroten. Stichting Lezen & Schrijven liet onderzoeken wat gemeenten en sociale wijkteams nodig hebben om laaggeletterdheid te integreren in beleid en uitvoering. De resultaten van dit kwalitatieve onderzoek geven oorzaken en oplossingen. Deze zijn, samen met praktijkvoorbeelden, in het factsheet Taal maakt zelfredzaam verwerkt. Dit interactieve factsheet geeft informatie over laaggeletterdheid voor gemeenten en wijkteams.

Nieuw | Taal maakt zelfredzaam, factsheet voor gemeenten en wijkteams

Meer over het onderzoek 

In mei 2017 werden de resultaten van het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door bureau Wending, bekend gemaakt. Het onderzoek naar oorzaken en oplossingen voor handelingsverlegenheid bestond uit twee delen.

Het was een verdieping op het onderzoek Taal als Middel (Labyrinth, 2016) naar belemmeringen en kansen die gemeenten ervaren bij het inbedden van de aanpak van laaggeletterdheid in het brede sociale domein. Op 4 mei 2017 is over dit onderwerp ook een artikel in tijdschrift Sprank van Divosa gepubliceerd.

Meer lezen 

  Het volledige nieuwsbericht van 4 mei kun je hier nalezen