Informatie over de energietoeslag 

De energietoeslag is er vanaf 2022. Mensen met een laag inkomen krijgen geld. 

Zo kunnen ze hun energierekening makkelijker betalen.  

Mensen met een laag inkomen krijgen eerst 800 euro. En daarna nog 500 euro.  

Samen dus 1.300 euro. Het is een regeling van de landelijke overheid.  

Die geldt in heel Nederland.

Informatie over de energietoeslag in eenvoudige taal

Informatie over de 190 euro in november en december 2022 

Iedereen met een contract voor gas en stroom krijgt in 2022 geld. 

Je hebt een contract als je elke maand geld betaalt aan het energiebedrijf.  

Je krijgt 190 euro in november 2022.  

En nog eens 190 euro in december 2022. 

Jij hoeft niets te doen om het geld te krijgen.  

Het energiebedrijf kiest hoe het geld bij jou komt.

Informatie over 190 euro in eenvoudige taal 

Eenvoudige taal voor laaggeletterden

Meer weten over eenvoudige taal? Lees dan ook ons kennisblad Eenvoudige taal voor laaggeletterden. Daar vind je tips voor het schrijven van een eenvoudige tekst.

Meer weten?

Neem contact op met onze adviseurs.

Reint van der Vlis

Adviseur
Marja Foppema

Marja Foppema

Adviseur