Deze kennissessie organiseerden we speciaal voor professionals die direct contact hebben met klanten/cliënten. Hoe kan je je dienstverlening nog toegankelijker worden, ook voor mensen die minder goed kunnen lezen en schrijven.

Tijdens deze online kennissessie kon je zelf ervaren hoe vervelend het kan zijn als je de boodschap niet begrijpt. En hoe je de boodschap begrijpelijker kunt maken. We behandelden op een interactieve manier concrete tips, die je meteen kunt toepassen in je werk. We bespraken dit onderwerp met gasten van een grote landelijke organisatie: het ministerie van Algemene Zaken. En met een kleinere lokale organisatie: het Noorderzon Festival.

Presentatoren:
Haas de Groot, Adviseur Stichting Lezen en Schrijven
Mariet Hattink, Adviseur Stichting Lezen en Schrijven

Sprekers:

  • Saskia Soekhoe-Datadin (Programmamanager Inclusie bij Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken)
  • Jint Hoeksema (Begeleider Taalambassadeurs Stichting ABC afdeling Groningen)

Download hier de PowerPoint presentatie van deze kennissessie

Deelnemers die interesse hebben in de ervaringsworkshop ‘Inclusie, stap in de schoenen van een ander’ kunnen mailen naar: az-inclusie@minaz.nl.

Medewerkers van de Rijksoverheid zoals communicatieprofessionals en onderzoekers, die interesse hebben in een testpanel van Stichting ABC kunnen mailen naar: az-inclusie@minaz.nl. Er is overheidsbreed een ‘strippenkaart’ aangeschaft waarvan zij misschien gebruik kunnen maken.