Open readspeaker blockpopup
Kennisblad Eenvoudige taal
Zorg ervoor dat iedereen je tekst begrijpt: schrijf in eenvoudige taal.
Steeds meer organisaties schrijven teksten op taalniveau B1. Dit kunnen de meeste mensen goed begrijpen. Maar voor laaggeletterden is een brief of folder op dit niveau te moeilijk. Zij hebben moeite met lezen, schrijven en/of rekenen.
Het is goed om ervoor te zorgen dat laaggeletterden informatie kunnen begrijpen. Daarom adviseren wij om voor deze doelgroep te schrijven op een lager niveau: namelijk A2/1F*. Om het makkelijk te maken om een tekst in eenvoudige taal te schrijven, is er een lijst met tips. Download hem hier!
Kennisblad Eenvoudige taal voor laaggeletterden
DownloadMeer weten?
Neem contact op met een van onze adviseurs.
Haas de Groot
Adviseur- Mail Haas
- 06 46962325 06 46962325
Mariet Hattink
Adviseur- Mail Mariet
- 06 12886941 06 12886941