Je cliënt vergeet vaak afspraken en vult formulieren niet in. En maakt geen gebruik van het digitale patiëntendossier of houdt zich niet aan de afspraken die jullie hebben gemaakt. Je hebt regelmatig het gevoel dat je verhaal niet écht aankomt bij de persoon die tegenover je zit. Of je cliënt blijft dezelfde vragen stellen. Frustrerend voor jou én voor je cliënt. Het kan zijn dat je cliënt moeite heeft met lezen en schrijven. Hoe herken je dat? En wat kun jij doen? In deze sessie gingen we dieper in op deze onderwerpen. 

Deze sessie werd georganiseerd voor professionals met direct cliëntcontact.

Externe sprekers:

  • Jeen Hofstra, Taalambassadeur
  • Anita Faber, Praktijkmanager huisartsenpraktijk Emmen

 

Meer informatie

Lees hier meer over de campagne 'Een van deze mensen'.

Luister hier naar het 'Gedicht tegen laaggeletterdheid'.

Lees hier meer over laaggeletterdheid.

Lees hier meer over Taalambassadeurs.

Lees hier meer over het herkennen van laaggeletterdheid.

Lees hier meer over wat je zelf kan doen om laaggeletterdheid aan te pakken.

 

Download hier de tips van de workshop De kracht van herhaling

Meer weten?

Wilt u meer weten over dit onderwerp? Of zelf hiermee aan de slag? Neem dan contact op met uw regionale adviseurs.